fredag 15. april 2011

Oslo Rundt på bysykkel på søndag

Jeg har lenge vært bysykkel-fan.
Det har gledet meg stort å se hvordan dette tar over rundt omkring i verden.
Så langt har jeg ennå ikke sett noe system som er så bra som det i Oslo.
Oslo har det billigste (selv uten å ta med forskjellige lønnsnivåer)
og mest praktiske alternativet. Også for utlendinger.

Jeg tror også Oslo må være et av de stedene
med flest syker i forhold til areal og innbyggertall.

Det som mangler er å få flere stativer litt lengre ut fra sentrum.

Som en slags hyllest til systemet og fin måte for meg å få litt trim
og se byen, realiserer jeg på søndag tanken om å sykle Oslo Rundt fra stativ til stativ.

Søndag 17.april kl.07:00
Start og mål er stativ nr.46 i Trondheimsveien 64 på Sofienberg.

Det blir nonstop sykling bortsett fra 2 lade mobil/spise-pauser.
Tanken er nemlig også å ta bilde på hvert stativ fortløpende å sende
det opp på bloggen. Noe som fort vil bruke opp batteriet.
Derfor tar jeg med meg både mobilen Google Nexus One og
nettbrettet Samsung Galaxy Tab.
En pause er allerede satt opp 16:00 - 20:00

Er det noen som har lyst til å bli med på hele eller deler av turen
skriv i kommentarfeltet. Enten du bysykler eller egensykler.

Under kan du se sykkelløypa jeg skal følge (trykk på kartet for større utgave)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar